Opublikowano: 31 marca 2019

Aktualizacja: 1 kwietnia 2019

Argun - sklep internetowy

Argun - sklep internetowy

Projekt Argun to eksperymentalna aplikacja służąca do obsługi sklepu internetowego. Projekt jest bardzo rozległy i dość ciężki w przygotowaniu, niemniej jednak w obecnym stanie potrafi ogarnąć najbardziej podstawowe zadania związane z prowadzeniem i obsługą prostego sklepu online. Aplikacja sklepu jest w fazie wstępnego przygotowania, jednak już na tym etapie udało się wyposażyć ją w kilka istotnych cech:

Profil firmowy:
Argun pozwala utworzyć profil firmy, gdzie przechowywane są wszystkie najważniejsze informacje związane z działalnością danego podmiotu. Spośród danych jakie przechowywane są w profilu można wymienić np. informacje podstawowe takie jak nazwa firmy, krótki opis, logo, dane adresowe, kontakt (telefon, strona www, email), powiązane profile społecznościowe, dane bankowe itd. Odpowiednie dane firmy wykorzystywane są między innymi w szablonach HTML (stopka, strona kontaktu, itd), wiadomościach email wysyłanych do klientów czy też w dokumentach sprzedażowych.

Produkty:
Budowa drzewka kategorii oraz podkategorii produktów, a także zarządzanie towarami. Wszystko czym można handlować zawiera się w tej kategorii, tutaj krok po kroku budowane są wszystkie produktu. Projekt Argun pozwala na całkiem zaawansowane zarządzanie towarami poprzez obsługę voucherów, promocji, bestselerów czy mechanizm tagów służący do ich grupowania. W tym miejscu ustalane są nazwy, grafiki, opisy, ceny, stany magazynowe, widoczność na stronie itd.

Klienci:
Użytkownicy sklepu mogą dokonać rejestracji oraz spersonalizowania swojego profilu. W profilu klienta zapisywane są między innymi dane adresowe, historia zamówień oraz informacje o przyznanych rabatach. W zależności od sytuacji klienci otrzymują automatyczne informacje mailowe (choć zadania asynchroniczne nie działają jeszcze jak należy).

Zamówienia:
Wszystkie zamówienia rejestrowane są w bazie danych. Argun umożliwia dokonanie zakupów bez względu na to czy użytkownik jest zarejestrowany czy też nie, w zależności od sytuacji zadziałają odpowiednie, specjalnie przygotowane mechanizmy. Każde zamówienie posiada jeden spośród kilku dostępnych statusów np. 'nieobsłużone', 'w realizacji' lub 'wysłane'. W zależności od aktualnego statusu wykonywane są dodatkowe operacje jak na przykład zdejmowanie produktów ze stanów magazynowych czy wysyłanie maili do klientów. Możliwe jest także wystawienie dokumentów sprzedaży w postaci plików PDF. Na tą chwilę nie ma możliwości seryjnej obsługi zamówień, każde realizowane jest osobno.

Extras:
Istnieje możliwość rozszerzenia aplikacji o dodatkowe funkcjonalności jak np. blog firmowy czy system newsów. Ponadto zarejestrowani klienci mogą wystawiać opinie na temat kupionych przez siebie produktów. Aplikacja Argun wyposażona została w prosty mechanizm wyszukiwania produktów oraz ich sortowania.

Obecnie projekt Argun jest w trakcie kompletnej przebudowy, aktualizacji oraz przenoszenia do najnowszych dostępnych frameworków i języków programowania. Dotychczas skupiałem się wyłącznie na back-endowej stronie oraz samej logice projektu. Aplikacja jest na bardzo wczesnym etapie prac, nie posiada jeszcze interfejsu, poza kilkoma testowymi szablonami HTML. Więcej szczegółów pojawi się jak tylko projekt nabierze nowej jakości.

Nazwa Argun (od Argun Pied d'Arbre - Argun Drewniana Stopa), podobnie jaki w przypadku kilku innych projektów, została zaczerpnięta z belgijskiej serii komiksowej Thorgal.

Brak komentarzy

Zobacz także:


AlmostCommander (Vigrid)

AlmostCommander "Vigrid" to prosty skrypt, który napisałem aby ułatwić sobie zarządzaniem systemem Manjaro Linux (część poleceń działa również w dystrybucji Arch). Jest to pierwszy funkcjonalny projekt napisana w języku C++. Stanowił świetną alternatywę nie tylko dla klasycznego klepania komend w terminalu, ale również dla okienkowych wersji menadżerów pakietów dostępnych w Manjaro. "Vigrid" wydany został w wersji dla systemów 32 i 64 bitowych. Skrypt ten był podstawowym menadżerem pakietów w moich eksperymentalnych wydaniach systemu Manjaro dla ...

Porzucony Czytaj więcej

Manjaro-ARM-Lxqt-EX (Manjaro LxEx)

Od kiedy tylko zanurkowałem w świecie Linuxa moim małym marzeniem było wydanie własnej wersji tego systemu, zgodnej z własnymi upodobaniami i preferencjami. Dysponowałem już przygotowaną wersją dystrybucji Arch Linux na desktopie, ale opublikowanie jej w postaci obrazu instalacyjnego było dość problematyczne. Tu z pomocą przyszła architektura ARM oraz mikrokomputer Raspberry Pi. Choć proces składania systemu z poszczególnych paczek i komponentów, czy późniejsze dostosowanie praktycznie niczym nie różniło się od wersji desktopowej, to samo przygotowanie obrazu ...

Porzucony Czytaj więcej

Encyklopedia Lotnictwa Polskiego 1918-1920 (bQ)

Od tego projektu w zasadzie wszystko się zaczęło... Pomysł na stworzenie strony historycznej narodził się jeszcze na studiach, gdzieś w okolicach 3 roku Historii, na przełomie lat 2009/2010. Jakimś dziwnym trafem na kierunku historycznym otrzymaliśmy w pakiecie kilka godzin zajęć z podstawowych podstaw HTML-a. Tak właśnie powstał mój pierwszy projekt - "Encyklopedia Lotnictwa Polskiego 1918-1920" napisana po wspomnianych kilku godzinach ćwiczeń na uczelni. Strona była tragiczna... znaczy statyczna, oparta na tabelach, bez użycia CSS (o ...

Czytaj więcej

mRock! - serwis muzyczny (Rockopedia)

Początkowo projekt mRock! miał być jedynie eksperymentem dla przećwiczenia bardziej skomplikowanych powiązań i wzajemnych zależności modeli w bazie danych. W biegiem czasu i dodawaniem kolejnych funkcjonalności przekształcił się w aplikację typu serwis muzyczny. Możliwości po stronie administratora: Gatunki muzyczne to jedna z podstawowych kategorii, większość elementów witryny odwołuje się do co najmniej jednego gatunku muzycznego. Zespoły - każdy zespół przypisany jest do konkretnych gatunków muzycznych, jednego lub kilku, kategorii alfabetycznej oraz kraju z którego pochodzi. ...

Czytaj więcej